9 Mart 2015 Pazartesi

ETİMEK TATLISI


Bu gün sizlere çok beğeni alan bir tatlımı paylaşmak istiyorum.Hem pratik hem lezzetli...







ETİMEK TATLISI

Malzemeler :

3 yumurta
1 bardak şeker
1 bardak ceviz içi (ince çekilmiş)
yarım bardaktan biraz fazla sıvı yağ
1 çay kaşığı tarçın
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
1 paket tuzsuz etimek (rondoda çekilmiş)
1 paket krem şanti
Şanti için 1 bardak süt

Şerbeti için :

2 bardak şeker
2,5 bardak su

Yapılışı :

Şerbet soğuğa yakın bir ılıklıkta olması gerektiği için ilk başta şerbetini yapıp soğumaya bırakıyoruz.
Şerbetini yaparken tek dikkat edilmesi gereken konu kaynadıktan 5dk sonra altını kapatıyoruz.Ve soğumaya bırakıyoruz bu arada kekini hazırlamaya geçiyoruz

Yumurta ve şeker iyice çırpılır.Daha sonra ceviz,sıvı yağ,tarçın,kabartma tozu,vanilya ilave edilip karıştırılır en son iyice çekilmiş un haline gelmiş etimek ilave edilir sıvı yağla yağlanmış fırın tepsisine dök.(Normal kekten daha koyu bir kıvam elde ediyoruz)Bir kaşıkla iyice tepsiye yaydır.180 derecede fırında pişir. 

Kek pişince kek sıcakken soğuyan şerbetimizi döküyoruz.Soğumaya bırakıyoruz.Soğuyunca üzeri için 1 bardak sütle köpürttüğümüz krem şantiyi üzerine sürüyoruz.isteğe bağlı hindistan cevizi de serpebiliriz.Buzdolabında 1 saat bekletiyoruz

Enfeeesss tatlımız servise hazır...Deneyin pişman olmayacaksınız.Çok hafif ve bir o kadarda lezzetli bir tatlı oluyor.

Herkese afiyet olsun.......

6 yorum:

  1. bloggerlar denemenizi tavsiye ederim ben tattım ve çok güzeldi.
    seninde eline sağlık canım arkadaşım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmene sevindim tatlım.Mutfak konusunda marifetli arkadaşımdan bunları duymak güzel:)))))

      Sil
  2. Elinize sağlık çok leziz görünüyor... bloğunuzu takibime aldım bende beklerim sevgiler....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Sibel hanım denemenizi tavsiye ederim... bloğunuzu ziyaret edecem

      Sil
  3. Benim de severek yediğim bir tatlıdır :)
    Sizi takibe aldım, bende bloguma beklerim ..
    http://yagmur-serhats.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende yeni öğrendim.Küçük kızımdan da tam not alınca vazgeçilmezlerimizin arasına girdi:)))teşekkürler bende bloğunuzu ziyarete gelecem

      Sil