18 Ocak 2015 Pazar

ÇITIR BÖREK



Selam blog dostlarım...

Son günlerde tam bir beğeni toplayan patatesli çıtır böreğimle karşınızdayım.Bir süredir malesef bloğumdan uzak kalmak zorunda kaldım ve sonunda kavuştum.Bilgisayarımda bir problem vardı şükür çözüldü umarım bir dahada problemle karşılaşmam.

Geçelim çıtır mı çıtır böreğimizin tarifine:))







Malzemeler:

4 yufka
3 orta boy patates 
İnce doğranmış maydanoz
1 bardak zeytinyağ
2 kaşık un
1 kaşık sirke
karabiber
tuz

Yapılışı:

Patatesleri haşlıyoruz ve soğuyunca rendeliyoruz.İçine maydanoz tuz ve karabiberi ekliyoruz.Karıştırıyoruz.Ayrı bir kaba zeytinyağını sirkeyi ve unu koyup karıştırıyoruz.İlk yufkamızı düz bir zemine seriyoruz.Üzerine zeytinyağlı karışımdan sürüyoruz.İkinci yufkayı alıyoruz ilk yufkanın üzerine serip yine zeytinyağlı karışımdan sürüyoruz.Sigara böreği şeklinde üçgen kesiyoruz.Geniş kısmına patatesli harçtan koyup sigara böreği gibi sarıyoruz.Yağlanmış tepsiye diziyoruz 3. ve 4. yufkaları da aynı şekilde sarıp tepsiye diziyoruz.En son zeytinyağlı karışımdan artan kısmı tepsideki böreklerin üzerine sürüyoruz.Bir saat buzdolabında beklettikten sonra 180 derecede fırında üzeri kızarana dek pişiriyoruz.

Afiyet olsun.....

NOT:Pişirmeden önce  isterseniz buzdolabında bir gece bekletebilirsiniz.Yine isteğe bağlı difrize koyup istenilen zamanda pişirilebilir...



3 yorum:

  1. gerçekten çok güzel bir börek ben denedim çok beğendim denemenizi tavsiye ederim

    YanıtlaSil
  2. Merhaba, böreğinize bayıldım,deniycem. Ben de komşu blog:))) sizi takibe aldım bana da beklerim. Sevgilerle . http://ciziyorumdikiyorum.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  3. Merhaba nilgün hanım öncelikle hoş geldiniz:)) beğenmenize sevindim.Deneyin derim hiç pişman olmazsınız :)En kısa sürede ziyaretinize geleceğim görüşmek üzere..

    YanıtlaSil